Jack Neo's mistress WENDY CHONG 钟佳燕 new smile2wendy blog is still alive

Monday, March 8, 2010

Many people just notice Wendy Chong has a blog as http://tiramisuwendy.blogspot.com/ and twitter as http://twitter.com/tiramisu_wendy, but the twitter is not open for public, and the old blog point to a new blog at http://smile2wendy.blogspot.com/, which is already shut down.

However, with the advanced technology, we can go back in time, and now her blog is alive again! Below is a snapshot of her blog, and some text or photos extract from her blog. And you can see her talk about her feeling, the movie "Being Human" "做人" shooting etc..

Monday, October 19, 2009
I am WENDY - JIA YAN - And what else about me.. Okie,i think i'm lovely, smart, daring, very very imaginatve and i don't love talking to strangers. and most importantly, there's one thing i will never give up no matter how hard it'll be or how many rejections i'll go through, that's acting. Because to perform,to act is not just a dream, but my life. It keeps me going even when life is down. I can only see the real me when i'm performing. It's when im truly enjoying life. Email: tiramisu_wendy@hotmail.com


Monday, September 7, 2009
how can you tell if someone is really happy?
my ans is....I believe god will sent the special someone who can tell....
can anyone tells that i'm once really happy here?


Sunday, October 25, 2009
只有坚强的面对,
才能创造属于自己的未来,
我很好, 为我加油吧!

Tuesday, November 10, 2009
我头痛哦,好像要感冒了。。。。 一定是昨天吹了一天的冷气, 身体好没用啦!
加上最近又没好好照顾身体, 什么好坏的食物,零食都吃。。。。该死~~~~~~

电影‘做人’已经拍摄接近一半了。

心情其实有一点点的失落。

虽然演员和工作人员都因该是最期待后期准备的, 期待电影的放映。 可是我却为什么觉得有点舍不得, 也很担心自己的表现。

其它的事我不敢说,可是,对于演戏。。我敢说我很认真的在学习。演戏是我很喜欢的一件事。 虽然未必能让大家喜欢上我, 但不管是哪一场戏, 我都很认真,想把它演好。为了不让自己失望, 不让大家失望。

昨天有一场戏有舞蹈动作, 我是超紧张的!练习时,一直慢半拍!

我的老毛病。。。。。。。。。。。

加油加油~


Monday, November 16, 2009

在我眼里,爱情,沒有输赢,只有真假。其实要学会欺骗是很容易的。忽略一些感觉,逃避一些事,再撒个小谎,一切就可以正常的运作。是这样吗?真的要这样吗?学着背对着心,久了。。也就习惯了。。。


Sunday, December 13, 2009

it's a wrap for movie "beinghumanbeing" !

“做人”收工了!

第一次参与电影,对我来说, 很多东西都很陌生。

我还记得,第一天到片场时,感觉就如学校第一天开课一样的心情。来到了一个全新的环境,必须在很短的时间了解彼此的工作方式。

一个多月的相处,现在收工了,还真的是会想念大家!

我想谢谢好多人,给了我一次宝贵的经验。

我将会把我所学到的用心记住,跟着我更努力的做好将来的工作。

谢谢导演对我的耐心!我知道我有一些表情一直拿捏得不好!我会再努力的!

谢谢两位副导,Wei Wei,谢谢你一直提醒我找镜头!哈哈~也一直CUE我入境。
Esther~很开心认识你和你合作! :)

谢谢三位化妆师, Vecce,Nicole,Wendy~ 我知道我的头发是最难搞的。嘻嘻~~我家还是没有买HAIR-DRYER哦! 哈哈。

谢谢两位帮我穿美美的, Elisha,nicole~

谢谢Jeremy,你很帅!哈哈。thanks for being patient with me and a great partner!

谢谢国煌哥和雁雁姐!你们让我青眼看到了什么叫做演员。你们的眼神里,是令人感动的。所以才会在那些感动里,找出一个连结性。我就像一个小影迷,喜欢看着你们拍戏。

谢谢Tiffany!what more can i say..... i'm really happy to know you WEN TAI!

还要谢谢所有其它的工作人员,tham, kane, jason, melvin, erica, the PAs who fan us and pass us drinks, and.... many many more of you! looking forward to work with all of you again :)))

结束了並不代表是个句号。

也许是个更值得期待的开始!


Saturday, December 26, 2009

最近这些日子是我22年以来最迷失的一段日子。

似乎连自己都忘了自己是谁。

人心真假, 真的太恐怖了。

我很喜欢梁文音其中一首歌, “哭过就好了”。


哭过就好了。。
伤都会好的。。
爱是为了拥抱,为了牵手。。
不是为了争吵,为了调头。。
哭过就好了。。
痛都会走的。。
记忆有限,所以它会淘汰坏的。。



接下来的我,会是更加坚强的。

那些伤害过我的, 使我更强壮。

无论是在工作, 爱情, 家庭,友情, 属于我的每一样东西, 从此以后我都会好好保护。 谁也不要想进入我的生活里。

这些文字, 不属于任何人, 只为了想留下自己的感觉。

再见了,过去了!


Her new blog http://smile2wendy.blogspot.com/ archieve is as follows:

* ▼ 2010 (2)
o ▼ January (2)
+ 有感觉照片在跟你打招呼吗?哈哈。。 今天终于看了AVATAR!我是带着很期待的心情去看。。。...
+ 昨天去看了“爱上意难忘”演唱会。 王识贤很MAN咯! 我最期待的就是徐亨大哥的表演。因为在电视上...

* ▼ 2009 (26)
o ▼ December (5)
+ one more day to 2010!
+ APRIL'S FOOL DAY.....................................
+ 最近这些日子是我22年以来最迷失的一段日子。 似乎连自己都忘了自己是谁。 人心真假, 真的太恐...
+ back from Batam, some photos to share.... . ...
+ it's a wrap for movie "beinghumanbeing" ! “做人”收工了...
o ▼ November (5)
+ 你曾经小心翼翼呵护的。。。她 在哭泣。。。听到了她的哭声吗如果听到了。。能不能停止...
+ 今天终于可以睡到。。。。。嘻嘻 这两三天心情是压力到我差点在片场哭出来。 还好压住了自己的情绪。 ...
+ 在我眼里,爱情,沒有输赢,只有真假。 其实要学会欺骗是很容易的。 忽略一些感觉,逃避一些事...
+ 我头痛哦,好像要感冒了。。。。 一定是昨天吹了一天的冷气, 身体好没用啦! 加上最近又没好好照顾身...
+ my stomach's not well these days.... because ....i...
o ▼ October (6)
+ My E71 is not working anymore!!! :(((( humrrrrr ...
+ so far filming for 'beinghumanbeing' is fun, and i...
+ 只有坚强的面对, 才能创造属于自己的未来, 我很好, 为我加油吧!
+ 以前我每天都希望自己有一天能拍电影, 在大大的银幕看到自己。 连做梦都有梦过!哈哈~~ 现在机会...
+ 我想要的自己。。。沒有局限。。。 如果你相信, 那它就会沒有局限。。 只要你相信, 你就可以依...
+ 在不完美中取得完美
o ▼ September (10)
+ 我很想爱他
+ love my new camera~ :)))) Finepix F70 EXR
+ hate my singtel hua-wei. :(((((( i still have to ...
+ " oh jude" 2.10am now! i just finished talking to ...
+ cakes cakes cakes!
+ how can you tell if someone is really happy?
+ 10 Ways to Have Fun with Boobs
+ FinePix F70EXR
+ movies and more movies!
+ aloha ~





Related Posts by Categories



Comments

No response to “Jack Neo's mistress WENDY CHONG 钟佳燕 new smile2wendy blog is still alive”
Post a Comment | Post Comments (Atom)

Post a Comment

 
Citrus Pink Blogger Theme Design By LawnyDesignz Powered by Blogger